Weer onlin - Reisverslag uit Donzenac, Frankrijk van Ella en Harry Zon - WaarBenJij.nu Weer onlin - Reisverslag uit Donzenac, Frankrijk van Ella en Harry Zon - WaarBenJij.nu

Weer onlin

Door: Ella en Harry

Blijf op de hoogte en volg Ella en Harry

24 Mei 2015 | Frankrijk, Donzenac

We zijn enige tijd Wifiloos geweest maar we zijn nu op een camping Donzenac waar we verbinding hebben.
Allereerst iedereen bedankt voor de lieve mailtjes, het lukt ons helaas niet om deze te beantwoorden.
Maar goed vanuit Vezelay waren we vertrokken naar Premery het het was voor ons een zware dag, daar op een camping overnacht. Volgende dag naar Nevers gereden rustig aan gedaan we hadden daar ons kamp opgezet aan de oever van de Loire onder de oude brug, de Loire is een prachtige rivier met mooie zandbankeoon erin.
Voor de pelgrims vroeger een roemruchte oversteek, je was er immers overgeleverd aan de grillen van la Loire.
Volgende dag Maandag 18 mei naar Apremont over een aquaduct gefietst bijzondere belevenis om langs het water hoog over een ander water te fietsen. We kwamen door een dorpje met de naam Vernais we zagen daar een gruwelijk oud kerkje terwijl we beraadslaagden dat we door moesten, stopte er plotseling een auto midden op de weg een boerige man stapte uit en vroeg of we het kerkje wilden zien voor wij verteld hadden dat we verder wilden kwam er een tweede man uit een woning naast dit kerkje vandaan al handen schuddend vertelden we dat we de kerk prachtig vonden maar verder moesten we hadden immers nog een lange weg te gaan de man had alle begrip, wij vroegen hem of we in deze plaats een stempel konden krijgen voor ons pelgrimspaspoort dat was pas problem. Hij nam ons mee naar het nabijgelegen gemeentehuis stempelde en signeerde onze paspoorten met de nodige trots, hij bleek de burgemeester te zijn! Na aankomst Apremont en onze overnachting op camping La Roche, volgende dag vroeg uit de veren op weg naar la Chatre deze dag wederom harde wind tegen, het lijkt wel of de duivel er mee speelt want wind tegen hebben we ieder dag, maar vandaag extra en nog eens 2 km verkeerd gereden notabene een klim!
Maar goed aangekomen in la Chatre hebben we onze overnachting gedaan in een Gite voor pelgrims achter de kathedraal, na overleg en controle van onze geloofsbrieven, konden we onze intrek nemen in een prachtig antiek pand inclusief authentiek interieur en beslag prachtig! Na ons te hebben geïnstalleerd zijn we boodschappen gaan doen daarna ons getraceerd op een kop koffie in een lokaal café, ons verkneukelend, bij het idee weer eens in een warm onderkomen en echt bed te kunnen slapen. Ik stop nu met mijn verhaal want het wordt tijd om te vertrekken, ik hoop de komende dagen weer goede verbindingen te krijgen zodat ik jullie verder op de hoogte kan brengen, we willen vandaag proberen Rocamodour te bereiken. P.s. We genieten iedere dag.

• 24 Mei 2015 - 08:42

Hilde De Jong:

Gelukkig wat te horen van jullie, ik haalde de wildste verhalen in mijn hoofd .
    Het zal de eerste keer niet zijn dat iemand spoorloos verdwijnt.
    Maar zoals ik begrijp, is het erg zwaar maar een hele belevenis.
    Geniet verder van jullie tocht en uitkijken hoor, tot het volgende verslag.
    Groetjes Hilde

• 24 Mei 2015 - 08:51

Karin:

Hoi hoi,
    Goed weer wat van jullie te lezen, en als ik zo op het kaartje kijk zijn jullie al een end op scheut.
    Ik was van de week bij Helen en na een wijs en lang beraad van 1,5 uur hebben we samen besloten..............................................................dat wij de zelfde tocht gaan af leggen.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Met een cabrio en veul wijn en lekker eten...ziede gullie ut al veur oe...... whahahahahaha....
    en voor jullie....fiets ze!

• 24 Mei 2015 - 10:35

Ingrid En Cocky:

Hoi Ella, Harry , "Chapeau", heel knap wat jullie doen en heel goed weer iets van jullie te lezen, jullie zijn al heel ver op weg zien we. Nog veel sportieve, veilige, warme kilometers samen. Geniet van elk moment, uitdaging en elkaar. Groetjes Cocky en Ingrid

• 24 Mei 2015 - 12:23

Cocky:

Hoi Ella en Harry,
    Julie zijn echt al een eind op weg!! Avonturistisch is het wel hoor om aan de oever van de Loire onder een brug te slapen en over een aquaduct te fietsen om een ander water over te steken, dat doe je echt niet elke dag!! Wel is het jammer dat jullie steeds met een straffe wind te maken hebben, maar mooi dat jullie zo'n behulpzame, leuke en bijzondere mensen ontmoeten en vooral genieten van jullie pelgrimstocht!! Jullie komen er wel!!!!!!
    Wij kijken weer uit naar jullie volgende reisverslag.
    Heel veel liefs, Pieter en Cocky

• 24 Mei 2015 - 12:26

Franka:

Inderdaad fijn om weer wat te horen.
    Je gaat het zomaar missen........jullie verhalen.
    En naarmate de verhalen meer worden, de afstand tussen hier en daar groter, wordt het respect ook groter.
    Hier in de Hang is er weinig nieuws; als gewoonlijk gaat alles zijn gangetje. De laatste roddels krijg ik zelden mee, dus daar kan ik jullie niet mee verblijden. Maar vanavond een feestje bij Bas en Marielle...........ik hou mijn oren en ogen open.

Amusez-vous et bonne chance et peu vent de face

• 24 Mei 2015 - 14:00

Dilia Van Zon:

Wat leuk om jullie verslag te lezen! Zo reizen we op afstand met jullie mee.
    Helemaal top kanjers!
    Goede reis en heel veel succes!!! Liefs Dilia en Willem

• 24 Mei 2015 - 16:14

Mariella:

Hallo daar,

Al wel ee beetje op de hoogte gebleven via onze app. Maar toch altijd leuk om jullie uitgebreide verslag te lezen. Liefs Mariella en Leon

• 24 Mei 2015 - 21:46

Antoinette Stael:

hee pelgrims,
    gelukkig weer een berichtje van jullie maakte me al een beetje zorgen. jullie zijn al een aardig eindje op weg. het zal zeker afzien zijn maar des te mooier is het als je er bent. hou vol en veel plezier de komende kilometers. wij volgen gedwee!!!! liefs antoinette

• 25 Mei 2015 - 20:49

Dineke:

Jee, romantisch, dat kamperen langs de Loire. Second Honeymoon???
    En dan nog een gezellig onderonsje met de burgemeester.
    Nog even en men gaat onderweg om jullie handtekeningen vragen!! :-)
    Van Serieke de groetjes vanuit Centraal Azië.
    Ook daar wisselend wel of geen verbinding, dat hoort er nu eenmaal bij.
    Bij geen bericht denken we gewoon: goed bericht.
    liefs, Dineke

• 25 Mei 2015 - 23:30

Bettie Ghuijs:

Hallo, dat gaat reuze snel zeg. Jullie zijn al aardig ver. Fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Jullie beleven wel het e.e.a. zo onderweg. Het lijkt erop dat jullie eerder aankomen dan gedacht. Het weer is ook nu wel aardig daar geloof ik. Hier nog steeds niet veel soeps. De zomer is nog niet begonnen. Wij wensen jullie een fijne tijd en een voorspoedige tocht. Fijn om af en toe iets te horen van jullie. Succes en groetjes van Bettie en Jan