Aangekomen in boadilla del Camino - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Ella en Harry Zon - WaarBenJij.nu Aangekomen in boadilla del Camino - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Ella en Harry Zon - WaarBenJij.nu

Aangekomen in boadilla del Camino

Door: Ella en Harry

Blijf op de hoogte en volg Ella en Harry

09 Juni 2015 | Spanje, Boadilla del Camino

Van Viana via Logrono naar Badaran gereden. Logrone is een prachtige stad gelegen aan de Rivier de Ebro.vandaag twee Nederlanders gesproken, komen we tot nu toe niet zoveel tegen, ook een Nieuw-Zeeland stel zij echt Engels type, beetje roodharig en hij 100% Maori mooi om te zien. Ook nog even op gefietst met een vader en dochter uit Texas. In Badaran 4 gepensioneerde Belgische wielrijders ontmoet gezellige kerels.
We zijn vroeger gestopt Ella had veel last van keelpijn en een verkoudheid Een goede nachtrust is dan altijd goed. Zondag 7 juni vertrokken richting Belorado gereden tijdens het fietsen hoorde ik een tik in mijn achterwiel het liep ook niet lekker.
Het blleek een gebroken spaak te zijn. Nu is het een gegeven dat wanneer je doorrijd met een gebroken spaak, er snel meerder breken en dan ben je snel uitgefietst. Geprobeerd een noodpakket in te zetten maar dat lukte van geen kanten. Goede raad is dan duur we besloten door te rijden naar Sto. Domingo de la Calzade om daar een fietsenmaker te zoeken. In deze plaats kwamen wij de Belgische wielrijders tegen we vertelden van fe gebroken spaak. Zonder wijfeling zij de oudste van het stel dat hij dit wel zou repareren. Hij vertelde al twee jaren op de cursus fietsenmaker zat, dit was te zien hij pakte de noodpakket boog hem om (waarvan ik dacht dat dat niet mocht) hij vertelde erbij dat je een spaak eerst even moest verkrachten on hem op zijn plek te kunnen krijgen. Het klusje was in de tijd van een poep en een scheet, in orde gemaakt. En konden we door richting Belorado deze plaats was evenals Sto. Domingo de La Calzade prachtig versierd met bloemversieringen op de straat, het was communiefeest en de communicanten lopen na de communie door de straten met de Bloemversieringen de meisjes waren prachtig aangekleed met mooie jurken, net prisesjes, ook was er een gelijktijdig een middeleeuws feest waarbij strobalen als vestingmuur moesten dienen. Leuk is het dan om tegen de avond allemaal deze prinsesjes te zien klauteren over deze balen stro helemaal vergeten wat hun rol was.