4 dagen onderweg - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ella en Harry Zon - WaarBenJij.nu 4 dagen onderweg - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ella en Harry Zon - WaarBenJij.nu

4 dagen onderweg

Door: Harry en Ella

Blijf op de hoogte en volg Ella en Harry

06 Mei 2015 | Nederland, Breda

Op zondag 3 mei vertrokken wij.
Uitgezwaaid door onze kinderen, de buren Ans en Kees en Fam.Alterlieste, gingen wij op weg. Op de buitendijk werden wij opgewacht door Leon en Mariella en Cocky en Iet.
Dit was echt een verrassing.
En even verder op de dijk stond Antoinette Staal met een van haar kleindochterjes klaar om ons uitzwaaien....
Nu op weg naar Raamsdonk om via het halvezolenpad naar Gravenmoer te gaan.
Op de splitsing van het halvezolenpad en de Wielstraat stonden de college's van Harry ons op te wachten Mirjam, Chris en Huub, met aanhang Annemarie en Adri en onze oude buren Michel en Marian.
Dit was ook weer super....
Wat was dat super.....iedereen was vroeg op om ons uit te zwaaien, wat voelde dat goed.
Nu op weg via Tilburg, Hilvarenbeek, naar Bergeijk, waar we onze eerst overnachting hadden bij mw. Jansen.
Onze 2 dag via het knooppunten route, kriskras door Belgisch Limburg naar Genk.
Daar een overnachting gedaan in een fietshotel.
Dag 3 Op tijd vertrokken, op weg naar Aken via Maastricht. Bij de sint Servaaskerk aangekomen wilden we een stempel halen.
Dit lukte niet toen naar de ernaast gelegen st. Jankerk daar lukte het wel( naam klinkt wat minder, maar de stempel is mooi)
Toen verder naar Aken door het centrum heen op zoek naar station Rothe Erde, na wat linke moves door de spits in Aken kwamen wij daar aan.
Het werd al laat en we moesten nog een overnachtingsplekje zoeken. We waren al best een eind op weg maar kwamen maar niets tegen, voorbijgangers aangeschoten en gevraagd of zij iets wisten. Na veel gefietst door de buitenwijken van Aken kwamen we bij een Hotel gelegen aan de Adenauer Al'ee na een goede nachtrust weer op weg, nu bleek het zo te zijn dat we op een goede km van station Rothe Erde hadden gelogeerd. Maar dat mocht de pret niet drukken met tegenwind en een constant omhooglopende Vennbahn en geregeld een hagel en regenbui en meerdere gesloten overnachtingsplaatsen zijn we aangekomen in een dorp met de naam Weywertz kort bij Butgenbach. Bij een feitelijk gesloten Hotel Lindenhof. Waar we gastvrij werden ontvangen. Moe maar voldaan na 75 km op de teller te hebben gezet, en veel indrukken te hebben opgedaan bereiden we ons voor op de dag van morgen.

• 06 Mei 2015 - 21:38

Annemiek:

Ha Kanjers!!

Wat leuk om jullie eerste ervaringen te lezen! Fijn he, dat jullie zoveel lieve mensen om je heen hebt om jullie uit te zwaaien. Heb het goed saampies en ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag!

Dikke knuffel Annemiek

• 06 Mei 2015 - 22:19

Serieke:

Wat zijn jullie bikkels!!! Heb echt respect voor jullie.
    Leuk om te lezen waar jullie allemaal heen gaan. Maar ik lees niets over spierpijn of fietspech.. Gaat dat allemaal goed??
    En wat zullen jullie 's nachts goed slapen.. Of maak je dan nog trapbeweginfen:)
    Hier nu regen wind en hagelbuien. Moest aan jullie denken.. Ik ga dan niet op de fiets maar jullie gaan gewoon door!!
    Zorg goed voor elkaar en geniet!
    Xx serieke

• 06 Mei 2015 - 22:29

Plonia:

Leuk om te lezen. Ga zo door grtjes frank en Plonia

• 06 Mei 2015 - 22:37

Lia En Peter:

Lieve mensen, super leuk om jullie 1ste bericht te lezen:-)! Genieten! Heel veel plezier en we kijken al uit naar jullie volgende stukje. Succes, grtjs, liefs Lia en Peter

• 06 Mei 2015 - 23:12

Jacqueline:

Goed van jullie. Niet te veel regen voor jullie. Proost!
    Je schiet aardig op.
    Groeten Jacqueline en Jan

• 06 Mei 2015 - 23:19

Annie:

Fijn te horen dat de eerste dagen goed zijn verlopen op wat slecht weer na .
    Heb echt heel veel respect voor jullie vele lie e groetjes van annie en lies

• 07 Mei 2015 - 09:23

Marjan En Michel:

Wat leuk om wat van jullie te horen. Zat al een paar dagen elke keer op de site te kijken of er al nieuws was.
    Super om het verslag te lezen, kijk al uit naar de volgende keer. Wat een avontuur.
    Veel plezier, succes en liefde voor de komende kilometers. x

• 07 Mei 2015 - 10:28

Arnold En Ellie:

Dag Harry en Ella,

Heel veel plezier op jullie toch naar Santiago. Een hele onderneming. We blijven jullie volgen

• 07 Mei 2015 - 13:59

Tonny:

He Harry en Ella
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat en het weer valt dan ook mee n buitje moet kunnen.
    Aan de visserskade gaat t ook goed had niet anders verwacht.
    Heel veel fietsplezier en kijk uit naar volgende verslag

• 07 Mei 2015 - 16:46

Ton En Iet:

Zo, de kop is eraf. Wie maakt jullie nu nog wat als het over (tegen-)wind gaat! We zijn wel benieuwd hoe de route de komende week is?
    groeten

• 07 Mei 2015 - 19:22

Pieter En Cocky:

Hoi Harry en Ella,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Wij hopen dat jullie ondanks de wind, regen en hagel toch hebben kunnen genieten van de omgeving. Het is zo stoer wat jullie doen. liefs, Pieter en Cocky

• 07 Mei 2015 - 19:46

Jacco En Denise:

Veel succes en plezier op jullie reis!! Leuk om jullie eerste dagen op weg te lezen.
    Groetjes van ons!

• 07 Mei 2015 - 21:30

Franka:

Ha Europareizigers,
    Heerlijk hoor, die update; want de nieuwsgierigheid hoe het jullie vergaat is groot.
    Het klinkt tot nu toe allemaal heel goed; veel fietsen, veel mensen ontmoeten, veel zien en veel nieuwe ervaringen. Om jaloers op te zijn.
    Veel liefs uit Hank City

• 07 Mei 2015 - 22:05

Cobie De Lorm:

Ik wens julie heel veel succes en geniet ervan.

• 07 Mei 2015 - 22:56

Dineke:

zit ik hier op m'n luie gat in Doorn te lezen wat jullie allemaal doen.
    het schaamrood op m'n kaken, hoor.
    helden!!
    wat heerlijk om te lezen dat iedereen er was onderweg!!
    tenminste...het eerste stukkie. :-)
    hou vol, ik volg, al is het alleen maar mentaal.
    veel liefs,
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 10 Mei 2015 - 23:54

Dineke:

gelezen: vroegere pelgrims verbrandden na aankomst in Santiago de Compostella hun kleren. Zodat zij bij vertrek ook zichtbaar volledig vernieuwde mensen waren. Nou, ik zeg: doe dat maar niet. Jullie hebben mooie nieuwe fietskleren gekocht en dat zou zonde zijn!!! Wij weten het toch wel, hoor!!
    alles goed? XXXXX