Castera verduzan - Reisverslag uit Miradoux, Frankrijk van Ella en Harry Zon - WaarBenJij.nu Castera verduzan - Reisverslag uit Miradoux, Frankrijk van Ella en Harry Zon - WaarBenJij.nu

Castera verduzan

Door: Ella en Harry

Blijf op de hoogte en volg Ella en Harry

28 Mei 2015 | Frankrijk, Miradoux

We hebben ons kamp opgezet in Castera Verduzan een plaatsje dat bekend staat om zijn hier aanwezige warmwaterbronnen.
Vanmorgen vertrokken vanuit onze Gite met de naam Bonte Divine, na een gezamenlijk ontbijt met onze 5 slaap genoten, allemaal jonge meiden en niemand heeft gesnurkt.
Het was een gemêleerd gezelschap maar de voertaal was Engels.
Dus op weg naar Castera Verduzan na wat bekimmingen te hebben gedaan, zij Ella tegen me dat ik zo positief schreef en niets over het vele afzien dat we ook wel doen, nou daar heeft ze gelijk in.
Dus bij deze,het is inderdaad ook wel afzien en doorzetten (het is iedere dag flink zweten) bij een afdaling die erg stijl is, denk je zo dadelijk volgt er ook een steile klim, dan is het net of er twee mensen aan je bagagedrager hangen, die je willen laten stoppen, we hebben in het begin echt achterom gekeken, of dat zo was. Dan krijg ik een brok in mijn keel en Ella heeft op die momenten in het begin echt wel een traantje gelaten. Een ander voorbeeld wanneer het wat later op de dag wordt en de camping waar je Je tent op wil zetten, blijkt nog gesloten te zijn. Dan moet je door en de vertwijfeling als je kilometers in een onherbergzaam gebied rijd laat op de dag met je routekaartje die aangeeft dat je gewoon rechtdoor moet en bij een bord met een tekst 10 ton naar links moet en dat er niets staat en op goed geluk door gaat op hoop van zegen. Dan voel je je echt gelukkig als het bord er toch echt, blijkt te staan. Maar goed dit gezegd hebbende gooien we het nu weer over een andere boeg. Onze conditie wordt met de dag beter en de pireneeen die vreten we straks op.(bij wijze van spreken) We staan hier nu op een mooie camping met de naam Verduzon en jaja WIFI, we zitten hier onder een overkapping achter de receptie we hebben vandaag nog een echtpaar ontmoet zij komen uit reuzel, en zij rijden per fiets richting Nederland. Ook onze Belg Marc die wij al eerder zijn tegen gekomen is op deze camping neergestreken. Nou de Pireneeen beginnen al een beetje naar ons te lonken dus gaan we morgen met frisse moed die kant eens op, momenteel zie je hier de gewassen op het land echt veranderen, Zonnebloemen, Meloenen en Druiven. Ook palmbomen en vijgenbomen worden ook steeds meer gemeengoed. Best grote hagedissen zien we steeds vaker die zich warmen in de zon op het asfalt. We duiken zo de slaapzak in, om er morgen weer tegenaan te kunnen gaan.

• 28 Mei 2015 - 22:55

Mariella:

Hoi luitjes, wat een mooie foto's, en jullie zien er ook goed uit!!!

• 28 Mei 2015 - 23:44

Dineke:

En of, dat jullie er goed uitzien: Ella helemaal strak! en dat zonder botox. Meis, wat een geweldige uitstraling!! En Harry met zo'n echt filosofische baard! Prachtig stel zeg.
    Misschien moest ik toch ook maar eens.....(zucht)....

• 29 Mei 2015 - 14:19

Mirjam:

Hallo Ella en Harry, fijn om jullie mooie verhalen te lezen en op die manier met jullie mee te reizen.(alleen dan zonder spierpijn en ander afzien). Geweldig. Gr David en Mirjam

• 30 Mei 2015 - 18:28

Lida En Johan De Jong:

Leuk om jullie reisverslag te lezen en hoe jullie genieten. Nog veel fietsplezier.
    groetjes van Johan en Lida

• 01 Juni 2015 - 00:01

Ina En Piet Prinsen:

Hoi sportievelingen wij hoorden vandaag van jullie uitdaging petje af voor jullie jullie zien er echt goed uit.knap hoor heel veel sterkte in de pyreneeën zet hem op hartelijke groetjes. Ina en piet.